Klantenservice
Uw verlanglijstje

Uw verlanglijstje is leeg!

Uw winkelwagen

Uw winkelwagen is leeg!

Uw vergelijkingslijst

Antwoorden op veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Als u een vraag heeft waarop u het antwoord niet kunt vinden, neem dan gerust contact op met onze vriendelijke klantenservice, die al uw vragen zal beantwoorden.

Horloges

Zijn de horloges origineel?

Dit is een van de meest voorkomende vragen die we krijgen en we begrijpen waarom. Ja, al onze horloges zijn 100% origineel!

Designershorloges zijn de laatste jaren erg populair geworden en we zijn er erg trots op te kunnen zeggen dat al onze horloges echt en origineel zijn. Ze worden allemaal geleverd met 2 jaar garantie van de fabrikant.

U ontvangt een garantieboekje / handleiding in de doos en het horloge wordt geleverd in de originele verpakking. Veel klanten vragen om serienummers, maar helaas zijn er maar weinig merken die wij verkopen die dit systeem gebruiken; zo gebruiken Michael Kors en Marc Jacobs geen serienummers op hun producten. Het feit dat u een garantie op uw horloge heeft is normaal gesproken een teken dat het horloge echt is. Uw garantie dekt het uurwerk, de wijzerplaat en de wijzers. Meer informatie over garantie vindt u hier.

Lengte van het horlogebandje aanpassen

Alle horloges met links zijn voorzien van een aantal die uitneembaar zijn.

U kunt deze eenvoudig identificeren door de pijlen aan de binnenzijde van het bandje. Helaas is het alleen mogelijk om het bandje kleiner te maken. Het is niet mogelijk om extra schakels te bestellen dan de schakels die al vastzitten.

Het verkleinen van het bandje moet altijd worden uitgevoerd door een gekwalificeerde horlogemaker. Zoek een horlogemaker die horloges van hetzelfde merk verkoopt, omdat dit soms bepaalde kennis en/of gereedschap vereist.

Houd er rekening mee dat horlogebanden van keramiek zeer gevoelig zijn voor schokken en gemakkelijk kunnen breken als ze worden aangepast door een ongekwalificeerd persoon, dus gebruik altijd een professional.

Het is ook een goed idee om de verwijderde links te bewaren. Vergeet niet dat uw recht om het product terug te sturen vervalt zodra uw horloge is aangepast.

Wij dekken de kosten voor het aanpassen van de grootte niet, maar we geven u 10 EUR krediet bij uw volgende aankoop. Stuur gewoon een foto van het ontvangstbewijs naar onze klantenservice.

Vanaf januari 2024 bieden wij onze klanten de mogelijkheid om hun armbanden direct tijdens het bestelproces te verkorten tegen een kleine vergoeding van slechts 5 EUR. Deze service wordt aangeboden voor geselecteerde modellen!

De batterij van mijn horloge is leeg, wat moet ik doen?

De meest voorkomende reden dat een horloge langzamer gaat lopen of helemaal niet meer werkt, is dat de batterij leeg is of binnenkort leeg zal lopen.

De garantie dekt geen wegwerpproducten zoals de batterijen, maar we bieden wel 10 EUR aan bij de volgende aankoop als de batterij binnen het eerste jaar na ontvangst van het pakket leeg is.

Raadpleeg een horlogemaker/reparateur die hetzelfde merk verkoopt, omdat er soms speciaal gereedschap nodig is om de achterkant van het horloge te openen als de batterij wordt vervangen. Neem onmiddellijk contact op met onze klantenservice om ons te informeren dat u de batterij wilt laten vervangen en vervolgens een foto van de kassabon wilt mailen om uw 10 EUR krediet te ontvangen.

Een van de redenen waarom een batterij op een nieuw gekocht horloge kan leeglopen, is omdat de batterij al tijdens de productie is geïnstalleerd en tikt tot hij uiteindelijk bij de consument terechtkomt. Soms kan een horloge een tijdje op voorraad zijn en soms is het gewoon omdat de batterij gewoon slecht is geworden.

Natuurlijk controleren we of elk horloge in goede staat is voordat het wordt verzonden, maar soms is de batterij al aan het vertragen.

Keramische horloges

Keramiek is een zeer krasbestendig materiaal en het behoudt zijn kleur en gladde oppervlak veel beter dan metalen horloges.

Het materiaal geeft het horloge ook een uniekere uitstraling. Het is echter belangrijk om voorzichtig te zijn met uw keramische horloge, omdat het niet bestand is tegen harde schokken en klappen zoals een metalen of kunststof horloge.

Keramiek is een materiaal dat in een oven is gehard, net als een porseleinen plaat, en moet daarom met dezelfde zorg worden behandeld.

Er is geen garantie van de fabrikant op keramische armbanden en reparaties kunnen kostbaar zijn, dus zorg ervoor dat u uw keramische horloge met zorg behandelt.

Onderhoudsinstructies voor horloges

Wij willen dat u de grootst mogelijke tevredenheid, schoonheid, functionaliteit en levensduur van uw horloge ervaart! Zowel de goedkope als de duurdere merken bevatten fijne mechanische onderdelen en daarom is het belangrijk dat u rekening houdt met de volgende punten:

  • Vermijd blootstelling van uw horloge aan extreme omstandigheden zoals direct zonlicht, extreme hitte of extreme kou. Extreme hitte of kou kan ervoor zorgen dat het horloge niet goed werkt en de levensduur van de batterij verkort.
  • Stel uw horloge niet bloot aan vocht als het niet is gemarkeerd met een 10 of 20 ATM. Gebruik nooit de drukknoppen of de kroon als het horloge vochtig is. Als u water of condensatie binnenin krijgt, moet het horloge onmiddellijk door een geautoriseerde horlogemaker worden geïnspecteerd. Zelfs als de condensatie lijkt te verdwijnen, kunnen de onderdelen van het horloge hierdoor al beschadigd raken.
  • Condensatie in het horloge: Plotselinge temperatuursveranderingen kunnen negatieve druk in het horloge veroorzaken, wat kan leiden tot condensatie. Als dit gebeurt, ziet u vloeistof in het glas. Als de vloeistof niet meer zichtbaar is, betekent dit niet dat de luchtvochtigheid is verdwenen. Het horloge moet zo snel mogelijk naar een horlogemaker worden gestuurd, die het horloge kan openen en het vocht kan verwijderen. Het vocht kan doordringen in de beweging zelf en het horloge kan breken. Zelfs horloges gemarkeerd met 10 of 20 ATM zijn niet beschermd tegen temperatuurschommelingen. Condensatie kan optreden, bijvoorbeeld als je van min graden buiten naar hoge binnentemperaturen gaat of als je het horloge in de badkamer houdt terwijl de douche wordt gebruikt. Condensatie is niet noodzakelijkerwijs een fabricagefout en daarom kan het horloge niet altijd worden geretourneerd. Dit is aan elke afzonderlijke fabrikant.
  • Vermijd schokken en stoten op het horloge. Uw horloge is ontworpen om bestand te zijn tegen normaal gebruik. U dient niet met het horloge te slapen.
  • Stel uw horloge niet bloot aan parfum, zeep of andere chemicaliën die schade kunnen veroorzaken. Schade kan bestaan uit verkleuring, veranderingen of andere schade aan de horlogekast, de band of andere onderdelen. Vermijd het gebruik van armbanden op dezelfde arm als het horloge, omdat dit krassen en onnodige slijtage van het kristal kan veroorzaken.
  • Vermijd magnetische velden of statische elektriciteit die het mechanisme van het horloge kunnen beschadigen. Normaal gesproken wordt het horloge niet beïnvloed door algemene huishoudelijke apparaten zoals TV, stereo, enz.
  • Houd het horloge schoon. Reinig het met een vochtige, zachte doek (alleen als het bestand is tegen water). Spoel het horloge na het weken in zout of chloorwater. Het horlogebandje moet regelmatig worden gereinigd om het uiterlijk te behouden en de slijtage te verminderen. Houd er rekening mee dat geplateerde armbanden kwetsbaarder zijn dan armbanden van roestvrij staal. (Zie hierboven.) Reinig het horloge met een zachte borstel en een mild sopje. Veeg het horloge na het schoonmaken droog met een droge zachte doek.
  • Een lederen band is een natuurproduct dat zeer gevoelig is voor vocht, zweet, chemicaliën en slijtage. Het bandje heeft slechts een beperkte levensduur en moet (zelfs om hygiënische redenen) tussen 6-12 maanden worden vervangen, afhankelijk van hoe vaak u het bandje gebruikt. Bij het vervangen moeten ook de pinnen worden gecontroleerd of vervangen.
  • Een band die gemaakt is van roestvrij staal oxideert niet en hoeft normaal gesproken niet gepolijst te worden. Het kan worden gereinigd met een beetje water en zeep. Houd er rekening mee dat uw horloge niet altijd bestand is tegen te veel contact met water. Lees over het vermogen van uw horloge om bestand te zijn tegen water voordat u het schoonmaakt.
  • Een bandje en horloge die geplateerd zijn moeten zeer zorgvuldig worden verzorgd. Een verzilverde band is kwetsbaarder dan een roestvrijstalen band. Alle horloges en armbanden moet zorgvuldig worden schoongemaakt en behandeld. Een verzilverde armband moet zeer zorgvuldig worden gereinigd. Intensief wrijven verslijt uiteraard het verzilverde oppervlak en riskeert een verkorting van de levensduur van uw horloge.
  • Onjuiste behandeling en verzorging is meestal de reden waarom het metaal verkleurt.
  • Een groot probleem voor een klein percentage van de bevolking is dat de huid stoffen kan uitscheiden die metalen kunnen doen verkleuren. In het ergste geval zal het juweel binnen enkele uren verkleurd en onaantrekkelijk worden! Helaas kan men niets doen om dit te voorkomen. Gelukkig ervaren de meeste mensen dit probleem niet.
  • Het veranderen van de tijd en datum op uw horloge moet bij voorkeur niet gebeuren tussen 22.00 en 02.00 uur (dit geldt voor horloges met een datum waarop het 24-uurs uurwerk is), omdat dit het mechanisme in het horloge kan beschadigen.

Horloges met strassteentjes

Veel ontwerpen zijn versierd met strassteentjes. Sommige merken hebben zelfs echte diamanten. Als dat het geval is, wordt het horloge geleverd met een certificaat.

Elke steen wordt met de hand aangebracht en soms kan er een steen afvallen. Dit kan te wijten zijn aan verschillende factoren zoals het uitdrogen van de lijm of als er water in contact is gekomen met de stenen. Stenen en schroeven vallen helaas niet onder de garantie maar zijn niet duur te repareren met een horlogemaker. Wij vinden natuurlijk dat stenen meer dan 3 maanden moeten meegaan en geven onze klanten daarom een krediet van 10 EUR voor maximaal 3 stenen die binnen 3 maanden loskomen als u ons het ontvangstbewijs van de reparatie stuurt. Mail onze support voor meer informatie.

Als uw horloge beschadigd aankomt of al met een ontbrekende steen wordt geleverd, neem dan direct contact met ons op.

De secondewijzer tikt niet, maar het horloge loopt nog steeds?

Als het horloge werkt, maar de secondewijzer stilstaat, kan het horloge een chronograaf hebben en dan is de secondewijzer een tijdklok.

De timer start wanneer u de knop om 2 uur indrukt.

U stopt de chronograaf door op dezelfde knop te drukken en vervolgens reset u de chronograaf door op de knop te drukken om 4 uur.

De chronograaf zou normaal gesproken niet constant moeten lopen omdat de batterij sneller leeg is.

De meeste horloges hebben een secondewijzer voor de gebruikelijke tijd in een van de kleinere wijzerplaten, deze kan niet worden uitgeschakeld zonder de kroon uit te trekken.

Waterveiligheid

Voordat u uw horloge gaat gebruiken, is het belangrijk dat u naar de achterkant van het horloge kijkt om te zien hoe waterbestendig het is en de onderstaande informatie leest.

De term "waterdicht" wordt niet meer gebruikt omdat het misleidend kan zijn. Horloges zijn bestand tegen water in verschillende hoeveelheden. Waterbestendigheid betekent de mate waarin het horloge nat kan worden, of de druk kan weerstaan die door bepaalde hoeveelheden water wordt veroorzaakt. De gebruikte eenheden zijn ATM, Bar, M (meter) of FT (voet), wat verwijst naar de mate van drukproeven. Deze cijfers verklaren de hoeveelheid druk die het horloge moet weerstaan en betekenen geen diepte, hoewel dit een veelvoorkomend misverstand is. Het is daarom onmogelijk om 30 meter onder het oppervlak te duiken met een horloge gemarkeerd met 3 ATM (30m). Zo'n horloge is alleen bestand tegen waterspetters. Het is belangrijk om te onthouden dat de waterweerstand wordt gemeten in een statische of immobiele toestand onder koude omstandigheden. Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat de druk toeneemt bij een eventuele beweging. Als je bijvoorbeeld zwemt, zet je het horloge onder druk door simpelweg in het water te bewegen.

Waterschade aan uw horloge valt alleen onder de garantie als uw horloge 10 ATM of meer heeft. Vergeet niet te controleren of de rubberen pakking niet van tijd tot tijd is uitgedroogd. Het drogen van de rubberen pakking gebeurt op natuurlijke wijze na een bepaalde tijd. Blootstelling aan chloor, zout water of zeep kan de pakking ook uitdrogen en dan kan het horloge in het water terechtkomen. U moet de pakking daarom jaarlijks laten vervangen, een kostenpost die de consument op zich neemt.

OPMERKING! Gebruik uw horloge niet in een warme douche, sauna of warm bad in een badkuip, omdat dit de pakking kan aantasten en de meeste horloges niet geschikt zijn voor stoom en hitte. Condensatie kan optreden, zelfs bij horloges met een geldautomaat van 10 A of meer! Plotselinge temperatuurveranderingen kunnen leiden tot negatieve druk in het horloge, die dan condensatie veroorzaakt. Als dit gebeurt, ziet u vloeistof in het glas. Als de vloeistof niet meer zichtbaar is, betekent dit niet dat de luchtvochtigheid is verdwenen. Het horloge moet zo snel mogelijk worden teruggestuurd naar een horlogemaker, die het vocht kan verwijderen.

Het vocht kan in de beweging zelf doordringen en het horloge kan dan breken. Zelfs horloges gemarkeerd met 10 of 20 ATM zijn niet beschermd tegen temperatuurschommelingen. Zo kan er bijvoorbeeld condensatie ontstaan als je van min graden buiten naar hoge binnentemperatuur gaat of als je het horloge in de badkamer houdt terwijl de douche wordt gebruikt. Wanneer dit gebeurt, is het niet noodzakelijkerwijs een fabricagefout, en kan daarom niet noodzakelijkerwijs worden gedekt door de garantie. Het is aan elke individuele fabrikant om dit te doen.

Het genoemde apparaat kan er in verschillende delen van de wereld of op verschillende modellen en pagina's op het internet anders uitzien. Een voorbeeld kan zijn dat 30 meter = 3ATM = 3BAR = 100ft allemaal dezelfde betekenis hebben als 1000mm = 100cm = 10dm = 1m is eigenlijk dezelfde afmeting.

Het horloge is aan de achterkant gemarkeerd met de waterveiligheid die het aankan.

Wat is een chronograaf en hoe kan ik deze kalibreren?

Een chronograaf is eenvoudigweg een timer klok.

U kunt zien dat een horloge een chronograaf heeft door te controleren of het twee extra knoppen naast de kroon heeft (het deel dat u uittrekt om de klok te veranderen) en dat er verschillende kleine wijzerplaten op de hoofdwijzerplaat staan met kleine wijzertjes. De knop op 2 uur (boven) is de start- en stopknop, ook wel de A-knop genoemd. Druk één keer op de knop, dan zie je dat één van de kleine wijzertjes begint. Druk nogmaals op dezelfde knop om het te stoppen. Na gebruik van de chronograaf moet deze gereset worden, dit doe je eenvoudig door de knop om 4 uur (lager) in te drukken, ook wel de B-knop genoemd. Dan zie je hoe de wijzers snel terug springen of draaien naar de reset-positie.

Merk op dat de grote secondewijzer niet altijd degene is die de tijd aangeeft! Sommige modellen hebben daar een chronograaf. Als dit het geval is, dan moet de grote secondewijzer stil blijven staan. Meestal kun je zien dat een kleine wijzer in een van de kleine wijzerplaten altijd tikt. Het is dan de echte secondewijzer. Houd er rekening mee dat de batterij sneller leegloopt als de chronograaf loopt.

Soms kan de chronograaf onder een hoek worden teruggezet, maar er is niets mis met uw horloge, het hoeft alleen maar gekalibreerd te worden. Het is meestal heel gemakkelijk om de chronograaf te kalibreren, maar als u vindt dat het te moeilijk is, bent u van harte welkom om contact op te nemen met onze klantenservice of om naar uw plaatselijke horlogemaker te gaan.

Om de chronograaf te kalibreren, moet u er eerst voor zorgen dat de chronograaf wordt gereset door op de knop B te drukken. Trek vervolgens de kroon naar de uiterste stand. Vervolgens kunt u de knoppen A en B gebruiken om op de wijzers van de chronograaf te klikken, zodat ze allemaal naar 0 of 12 wijzen, afhankelijk van het ontwerp van het horloge.

Verschillende merken en modellen hebben verschillende benaderingen van de kalibratie, maar meestal beweegt de knop A de wijzer naar voren en de knop B de wijzer naar achteren. Bij sommige horloges werkt het iets anders. Druk bijvoorbeeld op de knop A om de eerste wijzer in te stellen, druk op de knop B om te veranderen welke wijzer u met de knop A verandert. Als u klaar bent met het kalibreren, drukt u de kroon weer helemaal in en nu staat de chronograaf in zijn nieuwe reset-positie.

U kunt naar een horlogewinkel gaan die hetzelfde merk verkoopt en een horlogemaker vragen als u niet zeker weet wat u met uw specifieke model moet doen.

Horlogebandjes

Horlogebandjes vallen niet onder de garantie van de fabrikant van het horloge. 

Zie het garantieboekje dat in de doos zit waarin het horloge is geleverd. Verkleuringen, slijtage, defecten in het sluitmechanisme, pennen en schakels vallen niet onder de garantie.

Uiteraard zijn wij u graag van dienst als uw horloge bij levering beschadigd aankomt, maar u dient dan wel direct contact met ons op te nemen. Houd er rekening mee dat het horloge ongebruikt moet zijn en dat het beschermende plastic op het horloge moet blijven zitten, zodat wij u kunnen helpen met een gebroken armband.

Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor horloges die "als nieuw" worden geretourneerd, maar daadwerkelijk worden gebruikt.

Bestelling en betaling

Ik heb besteld, maar geen bevestiging ontvangen

Bedankt voor uw bestelling!

Als u geen bevestiging heeft ontvangen via e-mail of sms, neem dan contact met ons op via Dialando's klantenservice. Wij helpen u graag met deze en alle andere zaken die u aangaan!

Een veel voorkomende mogelijkheid voor het niet ontvangen van een bevestiging is dat u ons misschien een onjuist e-mailadres heeft verstrekt toen u de bestelling initieel plaatste. Controleer anders zeker uw spam-map voor het geval deze op de een of andere manier daar terecht komt!

Hoe gebruik ik mijn kortingscode?

Als u een kortingscode heeft ontvangen, kunt u deze bij de kassa toevoegen. Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om twee of meer kortingscodes te combineren.

Om de code te gebruiken, klik je gewoon op "Coupon toevoegen" in je winkelwagen, typ je de code in en klik je op "Coupon toevoegen". Het winkelwagentje verschijnt automatisch wanneer u een product aan het winkelwagentje toevoegt.

Daarna kunt u gewoon verder gaan met afrekenen.

Betalen met Klarna

Dialando rekent af met Klarna voor particuliere klanten.

Dit maakt het voor onze klanten mogelijk om te betalen via achteraf betaling (Koop nu, betaal later) en creditcardbetaling. Onze facturen worden via e-mail verstuurd in verband met de bestelling die van ons wordt verzonden. De factuur heeft een vervaldatum van 14 dagen.

Klarna heeft bepaalde persoonlijke gegevens van u nodig om u te kunnen identificeren. De informatie die u moet invoeren om uw identiteit vast te stellen, kan variëren tussen verschillende aankopen en klanten.

Er is geen kredietcontrole nodig bij Klarna, tenzij u een betalingsvorm hebt gekozen die dit vereist. Het heeft geen invloed op uw kredietwaardigheid en kan niet worden gezien door anderen die kredietinformatie over u vragen, zoals banken, enz.

Nadat u goed bent geïdentificeerd, laat Klarna zien welke financieringsmogelijkheden er voor u beschikbaar zijn.

Facturen zijn vooraf geselecteerd als betaaloptie, maar u kunt natuurlijk vrij kiezen voor een van de andere opties, zoals directe betaling via de bank of betaling per kaart. De opties die u worden aangeboden kunnen van tijd tot tijd variëren.

Voor meer informatie over uw betaling kunt u direct contact opnemen met Klarna via klarna.com/nl.

Vracht & levering

Voorraadartikelen / Bestelartikelen

Voorraadartikelen:

Als u een of meer artikelen heeft besteld die al op voorraad zijn, kunnen deze op dezelfde of de volgende werkdag worden verzonden, afhankelijk van het tijdstip van de dag waarop u de bestelling heeft geplaatst.

Bestelartikelen:

Als je een artikel hebt gekocht dat niet op voorraad is, duurt het over het algemeen 2-3 werkdagen om het in ons magazijn te ontvangen. Let op: het kan soms langer duren, maar vaak worden artikelen binnen 7 werkdagen bij je afgeleverd.

Voorraadartikelen & Bestelartikelen:

Als je meer dan één artikel hebt gekocht, waarvan er één op voorraad is, terwijl de andere niet op voorraad zijn, wordt je bestelling naar je toegestuurd wanneer het niet op voorraad zijnde artikel in ons magazijn aankomt en de bestelling compleet is.

Verzending, tracering en levering

De levering van uw aankoop is altijd gratis wanneer u bij ons een bestelling plaatst van minimaal 75 EUR,

Over het algemeen worden pakketten verzonden vanuit ons magazijn in Duitsland of Zweden met de diensten van UPS of DPD.

De totale levertijd van de bestelling is afhankelijk van het feit of uw bestelling al op voorraad is in ons magazijn of dat we deze speciaal moeten bestellen in verband met uw bestelling. Het duurt meestal 2-3 werkdagen voordat een pakket bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt aankomt vanaf het moment dat we het hebben verzonden, maar we kunnen niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vertragingen die zich voordoen binnen de UPS/DPD organisatie.

Wanneer een product vanuit ons magazijn wordt verzonden, ontvangt u een bevestigingstekst (SMS) naar uw telefoon met een traceernummer, zodat u uw pakket kunt volgen. UPS/DPD verwittigt je dan wanneer het pakket op het afhaalpunt is aangekomen of aan je deur wordt afgeleverd.

Niet-opgehaalde pakketten

Voor pakketten die niet zijn afgehaald, behouden wij ons het recht voor om kosten in rekening te brengen voor de retourzending met een behandelingsvergoeding van 20 EUR.

De bestelling wordt automatisch geannuleerd als het pakket als niet afgehaald aan ons wordt geretourneerd. 20 EUR zal worden afgetrokken van de factuur voordat deze wordt gecrediteerd.

Als u uw pakket opnieuw wilt laten versturen, dient u contact op te nemen met onze klantenserviceom een link te krijgen naar waar en hoe u de extra verzendkosten kunt betalen. Dit moet echter wel gebeuren voordat het pakket is geretourneerd. Anders moet de bestelling volledig opnieuw worden besteld.

Vertragingen

We doen ons best om de levering zo snel mogelijk te bespoedigen, maar soms kan er helaas vertraging optreden. Daarom garanderen wij geen levering op een bepaalde dag.

Als een product niet binnen de gestelde termijnen kan worden geleverd, nemen wij contact met u op en brengen u op de hoogte van de vertraging. Wanneer uw vertraagde product ons heeft bereikt, wordt het met voorrang in de verpakking verpakt en zo snel mogelijk naar u verzonden.

Als een bestelling vertraging oploopt, heeft dit geen invloed op uw factuur, aangezien onze facturen via e-mail worden verzonden op dezelfde dag dat uw bestelling vanuit ons magazijn wordt verzonden.

Herroepingsrecht & Retouren

Wat houdt het herroepingsrecht in?

We zijn dankbaar voor elke bestelling die u bij ons plaatst, maar we begrijpen dat u soms uw aankoop wilt annuleren om verschillende redenen.

In dit geval passen we de Wet op de Handel op Afstand toe (ook wel bekend als het Herroepingsrecht), wat simpelweg betekent dat u recht heeft op een volledige annulering binnen 14 dagen, waarbij de enige vereiste is dat u binnen deze 14 dagen contact opneemt met onze klantenservice.

Annuleringsrechten zijn niet van toepassing op:

  • Horloges die op enigerlei wijze zijn gebruikt, zodat er sprake is van merktekens of schade. Wij kunnen hiervoor geen verantwoordelijkheid nemen of accepteren.
  • Horloges waarvan de schakels van de armband zijn aangepast.
  • Horloges die door u zijn gerepareerd of veranderd, op welke manier dan ook.
  • Intieme producten die geen speciale verzegeling hebben, zoals oorbellen.

(Dit geldt niet voor artikelen die bij levering beschadigd zijn).

Ik heb spijt van mijn aankoop, wat kan ik nu doen?

E-mail onze klantenservice om ons te laten weten dat u uw bestelling wilt annuleren en uw product wilt retourneren. Vermeld altijd uw ordernummer.

Zodra u ons uw verzoek om uw product te retourneren heeft gemaild, zullen wij u alle benodigde informatie verstrekken om het product aan ons terug te sturen.

We sturen je een document om af te drukken om je retourzending te verwerken

  1. Een retourmelding, waarin wordt uitgelegd waarom je bestelling wordt geretourneerd en alle bestelgegevens en

Ons retourzendingslabel is meestal de goedkoopste optie die wij u als hoffelijkheid en tijdbespaarder aanbieden. Het is belangrijk dat u de retourbon in het pakket plaatst bij uw retourzending, zodat ons magazijn de juiste informatie krijgt.

Vergeet niet om alle documenten terug te sturen, zoals het originele garantiebewijs, de doos, enz. bij het artikel.

Producten die worden geretourneerd zonder enige vorm van contact en goedkeuring van onze klantenservice, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.

Laat uw pakket niet automatisch worden geretourneerd. Als het pakket niet op tijd wordt opgehaald, wordt het aan ons geretourneerd en wordt er een extra bedrag van 20 EUR in rekening gebracht. Als u uw pakket opnieuw wilt laten versturen, dient u contact op te nemen met onze klantenservice om een link te krijgen naar waar en hoe u de extra verzendkosten kunt betalen. Dit moet echter wel gebeuren voordat het pakket is geretourneerd. Anders moet de bestelling volledig opnieuw worden besteld.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Als u een bestelling heeft geplaatst die u wilt annuleren voordat u deze ontvangt en u heeft nog geen bericht ontvangen dat deze is verzonden, dient u zo snel mogelijk een e-mail te sturen naar onze klantenservice, zodat onze klantenservice het verzendproces kan stoppen en uw aankoop kan annuleren.

Er worden geen kosten in rekening gebracht.

Wat kan ik doen als ik het verkeerde item heb ontvangen?

Soms kunnen er fouten worden gemaakt, maar maak je geen zorgen.

Of u nu per ongeluk het verkeerde product heeft besteld, of dat ons magazijn per ongeluk het verkeerde model heeft verpakt. Misschien is een artikel verkeerd gelabeld, neem dan direct contact op met onze klantenservice.

Om te begrijpen wat er verkeerd is verzonden, vragen wij u ons een e-mail te sturen met foto's van het product en het etiket. Op die manier kunnen we u zo snel mogelijk helpen.

OPMERKING! sommige kleuren kunnen moeilijk vast te leggen zijn in een foto door de noodzaak om de flitser te gebruiken, etc., dus er kunnen enkele verschillen zijn tussen de kleur van de foto en de kleur van het product in het echt.

Wie betaalt er voor de retourzending?

Als u spijt heeft van uw aankoop of het verkeerde artikel heeft besteld, bent u zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.

Als we het verkeerde product hebben verstuurd of als het kapot is op het moment dat u het ontvangt, kunt u gratis gebruik maken van ons Retourzendingslabel. Houd er rekening mee dat we niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor eventuele kosten als u zelf kiest voor het kopen van een verzendlabel van een ander transportbedrijf, ook al hebben we u ons prepaid Retourzendingslabel gemaild om gratis te gebruiken.

Mocht u een product in een later stadium ter reparatie moeten opsturen, dan nemen wij de verantwoordelijkheid voor de verzendkosten als de reparatie onder de garantie valt. Hetzelfde Retourzendingslabel zal naar u worden gemaild.

Als u zelf schade aan het product heeft toegebracht of een defect heeft dat niet onder de garantie valt, bent u verantwoordelijk voor de verzendkosten plus eventuele reparatiekosten.

Hoe wordt de terugbetaling gedaan?

Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en deze in ons magazijn is verwerkt, wordt uw bestelling gecrediteerd.

Wij zorgen ervoor dat uw factuur bij Klarna wordt geannuleerd. Vergeet niet dat als u gebruik maakt van ons retourzendingslabel, de kosten hiervan op de factuur blijven staan. Als u al betaald heeft, wordt u binnen enkele werkdagen teruggestort op dezelfde rekening als waarop het geld is afgeschreven.

We raden u aan contact op te nemen met Klarna als u nog vragen heeft over uw betaling, aangezien onze toegang tot uw kredietinformatie beperkt is.

Als u uw artikel via een van onze partners heeft gekocht, nemen wij contact met hen op en vragen hen om de factuur te retourneren/annuleren.

Garantie en klachten

Meer informatie over garantie vindt u hier

Wat valt er onder de garantie?

De garantie is een vrijwillige, extra dekking die de fabrikant biedt. De meeste producten worden geleverd met een garantie van 2 jaar.

Tijdens de garantieperiode zijn het uurwerk, de wijzers en de wijzerplaten de enige onderdelen die worden gedekt. Een gedekte component zal worden gerepareerd of het horloge zal worden vervangen vrij van kosten voor onderdelen en arbeid als het bij normaal gebruik defecten in materiaal of vakmanschap blijkt te zijn.

De garantie dekt niet:

  • Eventuele materiaal- en fabricagefouten van de batterij, kast, kristal, plastic-, rubber-, lederen-, metaal- of keramische banden, armband, sluiting of schroeven; inclusief plating op de kast en/of de armband.
  • Schade als gevolg van onjuist gebruik, gebrek aan zorg, ongelukken, invloeden van buitenaf, normale slijtage of veroudering (inclusief onjuist gebruik van de kroon en de knopen).
  • Waterschade als de onderhoudsinstructies voor de waterbestendigheid van het product (zoals aangegeven op het product) niet zijn opgevolgd. Waterbestendige horloges zijn gemarkeerd met 10 of meer geldautomaten.

De garantie is ongeldig als het horloge is beschadigd door een ongeluk, door nalatigheid van andere personen dan geautoriseerde servicemedewerkers, door onbevoegde service of door andere factoren die niet te wijten zijn aan materiaal- of fabricagefouten.

De garantie kan verschillen tussen de fabrikanten, dus zorg ervoor dat u het garantie/instructieboekje dat bij het horloge wordt geleverd goed doorleest.

Wat is het verschil tussen een Garantie en een Wettelijke Garantie?

Garantie en wettelijke garantie zijn twee verschillende dingen.

Garantie is vrijwillig en kan gezien worden als een aanvulling op de rechten die u al heeft op grond van het consumentenrecht. De wettelijke garantie varieert van land tot land en is meestal 2-3 jaar. Om te zien hoe uw land de Wettelijke Garauntee toepast, kunt u kijken onder de volgende link: europa.eu/guarantees

De meeste landen in de EU passen dezelfde of vergelijkbare regels toe en we hebben ze hier samengevat: Als er iets mis is met uw aankoop, is het belangrijk dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. U moet een formele klacht indienen binnen twee maanden na de ontdekking van het defect om het te kunnen verwerken.

U kunt een klacht indienen over eventuele gebreken die op een artikel voorkomen. Maar wij zijn alleen verantwoordelijk voor het defect als het als origineel wordt beschouwd, dat wil zeggen dat het defect al in het product aanwezig was toen u het ontving.

Een fout die te wijten is aan nalatigheid, abnormaal gebruik (behandelingsfout), ongevallen of soortgelijke situaties, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.

Defecten die binnen zes maanden na levering van het product optreden, worden verondersteld te bestaan op het moment van levering, tenzij anders vermeld. Indien de fout pas later optreedt, ligt de bewijslast bij de consument om te bewijzen dat de fout al bestond op het moment van levering,

We hebben het recht om te proberen het probleem naar eigen inzicht op te lossen. Dit betekent dat we de mogelijkheid moeten krijgen om het product te repareren of een ander product van gelijke waarde te leveren. U kunt dus geen annulering eisen en uw geld terugvragen zonder ons eerst de kans te hebben gegeven het probleem op te lossen en dat we alle middelen hebben uitgeput om het probleem zonder succes op te lossen.


Mijn product is beschadigd en/of defect, wat is het protocol?

Beschadigd bij aankomst:

Als uw horloge beschadigd is of een of andere functie ervan niet goed werkt bij levering, sturen wij natuurlijk een gloednieuw exemplaar op als het model nog beschikbaar is. U kunt ook het volledige bedrag terugkrijgen. Horloges die zijn gestopt hebben meestal alleen een nieuwe batterij nodig en onze klantenservice stelt meestal altijd voor om de batterij gewoon te vervangen. Wij vergoeden uiteraard de kosten van de batterijvervanging als het horloge binnen 14 dagen na ontvangst stopt. Nogmaals, de reden waarom de batterijen zo snel leeg kunnen raken, is dat een batterij wordt geplaatst wanneer het horloge is gefabriceerd en het kan dan in een magazijn zijn geweest voor een lange tijd, enz. voordat het in de handen van een klant terechtkomt.

Beschadigd na aankomst:

Als u na een periode van gebruik uw garantie of klachtrecht moet uitoefenen, vragen wij u contact op te nemen met onze klantendienst zodat wij kunnen nagaan wat er moet gebeuren om u zo vlot mogelijk te helpen. Als de schade zichtbaar is, hebben we een foto van het product nodig, zodat we u zo efficiënt mogelijk kunnen helpen. Vergeet niet om een foto te maken met een goede focus, zodat we de schade duidelijk kunnen zien. Anders kunnen we de schade niet goed zien. Als u een defect in uw product ontdekt en toch blijft gebruiken, kunnen we helaas niet verantwoordelijk worden gesteld voor de schade die dit kan veroorzaken.

Wij hebben een eigen horlogemaker/specialist in huis en wanneer een garantiereparatie van uw horloge is goedgekeurd door onze schade-expert, wordt u gevraagd het horloge naar ons op te sturen. Wanneer wij de retourzending hebben ontvangen, ontvangt u een automatische melding en maken wij foto's van het horloge voor documentatie voordat wij het naar onze horlogemaker sturen die de reparatie zal uitvoeren.

U ontvangt dan een sms en een e-mail wanneer het horloge gerepareerd is en naar u terugkeert. De reparatietijd is afhankelijk van het defect aan het horloge en de hoeveelheid werk die de horlogemaker op dit moment heeft, maar normaal gesproken duurt dit proces ongeveer 5-7 weken.

Mocht blijken dat het defect niet onder uw garantie/klachtrecht valt of te wijten is aan invloeden van buitenaf, dan nemen wij voor de reparatie contact met u op en kunnen wij de gemaakte verzend- en behandelingskosten aan u in rekening brengen. Wij sturen geen updates tijdens de reparatie, u wordt opnieuw gecontacteerd wanneer het product gerepareerd en geretourneerd is of als er vertraging is.

Hoe registreer ik mijn product?

Bij elke aankoop van een product met een garantie van 2 jaar voegen we onze eigen garantiekaart toe.

Op de kaart vindt u instructies om uw product te registreren op onze website om een garantienummer te krijgen.

Zodra u dit nummer via e-mail heeft ontvangen, kunt u het op het kaartje schrijven en bewaren in de doos die het horloge heeft geleverd. Dit is handig om te hebben voor het geval u uw horloge wilt verkopen of als cadeau wilt geven tijdens de garantieperiode, zodat wij weten dat het horloge bij ons is gekocht.

Als u binnen de garantieperiode een garantieclaim moet indienen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice en hen het garantienummer als identificatie geven, samen met een beschrijving van waar u hulp bij nodig hebt.

Hier kunt u uw product registreren!