Klantenservice
Uw verlanglijstje

Uw verlanglijstje is leeg!

Uw winkelwagen

Uw winkelwagen is leeg!

Uw vergelijkingslijst

Garantie informatie

Tenzij anders vermeld, geldt de wettelijke garantieperiode van 24 maanden voor alle producten. Voor veel artikelen ontvangt u ook individuele fabrieksgaranties.

Bovendien heeft u de mogelijkheid om een uitgebreide bescherming te kopen met ons serviceproduct "Dialando Protection" tijdens het verkoopproces.

Dialando garantie

De eigenaar van Dialando (zie colofon) garandeert de goede werking van alle producten die verkocht worden volgens de specificaties van de respectievelijke fabrikant voor een periode van 24 maanden vanaf de datum van aankoop.

Voorwaarde voor het claimen van de garantie is de zorgvuldige behandeling van het product, het beoogde gebruik van het product volgens de gebruiksaanwijzing van de fabrikant, evenals de naleving van de aanbevolen onderhoudsintervallen.

Niet onder de garantie vallen onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage, zoals een bril, riemen, pakkingen, evenals gevolgschade aan de beweging en de behuizing, die het gevolg kunnen zijn van slijtage en mechanische vernietiging van de onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage (bijvoorbeeld water binnendringen in het geval van horloges die waterdicht zijn per se als gevolg van versleten pakkingen of gebogen kroonassen, als waterbestendigheid is nooit een permanente kenmerk van een horloge). Als een reparatie of herbewerking niet mogelijk is, kan Dialando het horloge inruilen voor een vergelijkbaar product van hetzelfde merk of van dezelfde kwaliteit of de aankoopprijs terugbetalen. In het geval van een lichte verslechtering van de productkenmerken, zoals een slechtere nauwkeurigheid of een verminderde gangreserve in mechanische horloges, zoals kan worden veroorzaakt door dagelijks gebruik, behoudt Dialando zich het recht voor om, na deskundige beoordeling door de horlogemaker, de reparatie uit te voeren door een prijsverlaging aan te bieden of door een redelijk geprijsde betaalde dienst aan te bieden (momenteel max. 20 euro of het equivalent in andere valuta's).

De bovendien gekochte "Dialando Protection" vormt geen beperking van uw rechten als consument met betrekking tot de wettelijke garantieverplichtingen van de verkoper, maar in het beste geval een verlenging ervan.

Aan de borgsteller, zie afdruk (zie colofon)

Fabrieksgaranties

In veel gevallen krijgt u, naast de wettelijke bescherming en de Dialando-bescherming, een fabrikantspecifieke garantiebelofte - in de meeste gevallen ook voor een periode van 24 maanden. In dit geval vindt u de garantiebeschrijving van de fabrikant en informatie over de garantiegever in de schriftelijke documentatie en bijlagen van het product.

Om gebruik te kunnen maken van de fabrieksgarantie, bewaar de factuur voor de aankoop voor de duur van de garantie, omdat wij als afzender geen garantiekaarten stempelen. De fabrikanten waarmee wij werken accepteren de factuur als bewijs van aankoop met de aankoopdatum en dus als het begin van de garantieperiode.

Voordat u een artikel naar het servicecentrum van een fabrikant stuurt, dient u de informatie onder "In geval van garantie" te plaatsen.

In geval van garantie

We willen het niet hopen, maar als het ergste tot het ergste komt, blijf dan voorlopig kalm. Wij helpen u graag!

Het is belangrijk dat u contact met ons opneemt zodra er een defect aan het licht komt en niet na weken of zelfs maanden. Gevolgschade kan optreden. In het geval van water binnendringen, plaats het horloge met de kroon open op een kachel om het vocht uit de binnenkant te krijgen. Als functies vastlopen of haken, onthoud dan geweld en laat de correctie aan een professional over. Open de horlogekast nooit zelf via de achterkant of voorkant. Als een horloge op batterijen stopt, ga er dan van uit dat de batterij zwak is en laat deze controleren en vervangen door een specialist ter plaatse. Als het probleem niet de batterij is, kan de beweging beschadigd raken.

Neem contact met ons op om de verdere procedure te bespreken. Indien nodig kan het verstandiger zijn om het product rechtstreeks naar de serviceafdeling van de fabrikant te sturen. In andere gevallen is het meer aan te raden om dit via ons te doen.

Vermeld altijd een kopie van de factuur als aankoopbewijs en, indien beschikbaar, ingevulde en gestempelde garantiekaarten

Verder een sollicitatiebrief met uw persoonlijke gegevens: Naam, adres, retouradres, telefoonnummer, e-mail, e-mailcommunicatie indien van toepassing, foutbeschrijving, wat er is gebeurd, wanneer, wat tot nu toe is gedaan, meerdere fouten, speciale verzoeken...

Verpak het product zorgvuldig zodat er geen verdere schade kan optreden. Het is het beste om de originele verpakking te gebruiken, indien beschikbaar.

Verzend als een verzekerd pakket, niet als een standaardpakket. Zo beschikt u altijd over een bewijs van verzending, heeft u een verzekering en kan u de zending online volgen.

Na ontvangst van de zending door ons of andere service centers, u een gemiddelde verwerkingstijd van 2 - 4 weken, in zeldzame gevallen tot 8 weken. Niet alle servicepunten stellen de klant op de hoogte bij ontvangst van het artikel, dus controleer de levering op de locatie van de ontvanger online via het pakketnummer, bijvoorbeeld via de DHL-website.

Als er, tegen de verwachtingen in, problemen ontstaan bij de verwerking van uw zaak, wordt u gecontacteerd, dus vermeld altijd uw telefoonnummer en e-mailadres. Er wordt ook contact met u opgenomen als een gratis verwerking van uw zaak om legitieme redenen wordt geweigerd. In dit geval ontvangt u een kostenraming en, in de meeste gevallen, een persoonlijk telefoontje van de meester horlogemaker waarin de redenen worden uitgelegd. In dit geval beslist u of u tegen betaling een reparatie wilt laten uitvoeren of niet.

Belangrijke informatie over garanties is ook te vinden op onze FAQ-pagina!