Klantenservice
Uw verlanglijstje

Uw verlanglijstje is leeg!

Uw winkelwagen

Uw winkelwagen is leeg!

Uw vergelijkingslijst

Algemene voorwaarden

Aphrodonis Media Group Ltd, hierna "Dialando "genoemd, publiceert de volgende voorwaarden:

De volgende algemene voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op het bestellen en verzenden van goederen die de klant [particuliere eindconsument] via online winkelen op internet bestelt. Met een orde worden deze AGB erkend.

1. Sluiting van de overeenkomst

De presentatie van de producten in de online winkel is geen juridisch bindend aanbod, maar een niet-bindende online catalogus. Na het invoeren van uw persoonlijke gegevens en door te klikken op de knop "Kopen" in de laatste stap van het bestelproces, plaatst u een bindende bestelling om de goederen te kopen in het winkelwagentje. De bevestiging van ontvangst van de bestelling volgt onmiddellijk na het verzenden van de bestelling per e-mail en SMS. Het koopcontract wordt afgesloten met onze orderbevestiging of levering van de goederen.

Een telefonische bestelling is momenteel niet mogelijk! Als u echter hulp nodig heeft bij een product of als u problemen heeft met het plaatsen van een bestelling, u op elk gewenst moment contact met ons opnemen.

2. Contracttekst

Uw bestelgegevens worden door ons opgeslagen en kunnen door u worden bekeken in uw inloggebied van uw klant, zelfs later. Zodra u een bestelling bij ons hebt geplaatst en zelf geen wachtwoord en klantenaccount hebt aangemaakt, maakt ons winkelsysteem automatisch een klantenaccount voor u aan. Een wachtwoord wordt automatisch aangemaakt en per e-mail naar u verzonden. Natuurlijk, alleen jij kent dit wachtwoord. U kan het wachtwoord op elk gewenst moment via uw klantenaccount wijzigen!

U ontvangt ook een overzicht van uw bestelgegevens per e-mail. Als u deze e-mail niet ontvangt vanwege mogelijke onjuiste gegevens, neem dan contact op met onze klantenservice! Houd ook rekening met de mogelijkheid dat de e-mail in uw spamfolder terecht is gekomen.

3. Intrekkingsinstructie

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om dit contract binnen 14 dagen zonder opgave van redenen op te zeggen. De intrekkingsperiode is 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de laatste goederen heeft ingenomen of in bezit heeft genomen. Om gebruik te kunnen maken van uw herroepingsrecht, moet u Dialando via een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief, fax of e-mail per post) op de hoogte stellen van uw beslissing om zich uit dit contract terug te trekken. De eenvoudigste manier om dit te doen is om contact met ons op te nemen via de contactopties vermeld op onze contactpagina!

Als u gebruik maakt van deze optie, sturen wij u onmiddellijk (bijvoorbeeld per e-mail) een bevestiging van ontvangst van een dergelijke intrekking. Om te voldoen aan de intrekkingsperiode, volstaat het dat u de kennisgeving van de uitoefening van het herroepingsrecht vóór het einde van de intrekkingsperiode toe te zenden.

Vergeet niet om ons uw bestelnummer te sturen, dat u samen met het verkoopcontract hebt ontvangen!

Gevolgen van terugtrekking

Indien u deze Overeenkomst herroept, zullen wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, met inbegrip van de leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering die door ons wordt aangeboden), onmiddellijk en uiterlijk dertig dagen na de datum waarop wij de kennisgeving van uw herroeping van deze Overeenkomst hebben ontvangen, vergoeden. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval wordt deze terugbetaling aan u in rekening gebracht. Wij kunnen de terugbetaling weigeren totdat wij de goederen terug hebben ontvangen of totdat u het bewijs heeft geleverd dat u de goederen heeft geretourneerd, afhankelijk van wat het eerst gebeurt. U dient de goederen onmiddellijk te retourneren of te overhandigen aan ons en in ieder geval niet later dan dertig dagen na de datum waarop u ons op de hoogte stelt van de annulering van deze overeenkomst. Deze termijn wordt geacht in acht te zijn genomen indien u de goederen vóór het verstrijken van de termijn van dertig dagen verzendt. De directe kosten voor het terugsturen van de goederen naar ons magazijn in Duitsland zijn voor uw rekening, tenzij er een lokaal magazijn is aangekondigd! Het waardeverlies van de goederen moet u alleen betalen als dit waardeverlies het gevolg is van een behandeling van de goederen die niet nodig is voor het testen van de toestand, de eigenschappen en de functionaliteit van de goederen.

Eind van de intrekkingsinstructie

4. Garanties

Zie Garantie informatie

5. Levering en retourzendingen

De levering wordt door Dialando zelf besteld of, in uitzonderlijke gevallen, uitgevoerd door een leverancier. Als de klant de goederen niet accepteert of weigert deze te accepteren ondanks een door Dialando gestelde termijn, kan de eigenaar van Dialando (zie afdruk) ervoor kiezen om zich uit het contract terug te trekken. De geldige verzendkosten zijn te vinden in het menu-item Verzendkosten onder Informatie. Voor eventuele retourzendingen u indien mogelijk de originele verpakking gebruiken of een gelijkwaardige verzendverpakking die voldoende bescherming van de goederen garandeert.

6. Transportschade

Indien goederen met duidelijke transportschade worden geleverd, dient u dit zo snel mogelijk te beklagen bij de bezorger of waar u uw pakket afhaalt en direct contact met ons op te nemen, uiterlijk binnen 7 kalenderdagen. Uw rechten als consument, in het bijzonder uw recht op garantie, blijven onaangetast. U helpt ons om onze eigen aanspraken op de vervoerder of de transportverzekering te kunnen doen gelden.

7. Verrekening

De klant kan alleen verrekenen met dergelijke vorderingen die wettelijk zijn vastgesteld of die niet worden betwist door de eigenaar van Dialando (zie afdruk). De klant heeft alleen een retentierecht voor vorderingen die voortvloeien uit dezelfde contractuele relatie.

8. Gegevensbescherming en beveiliging

Zie Gegevensbescherming en beveiliging

9. Betaling

De koopprijs is direct na ontvangst van onze orderbevestiging verschuldigd, tenzij u de bestelling heeft geplaatst via een betaaldienstverlener die "betaling op rekening" aanbiedt. De klant kan het aankoopbedrag betalen via een bankoverschrijving op de in de orderbevestiging vermelde rekening, via PayPal of met een kredietkaart. De totale prijs die in de orderbevestiging is aangegeven, moet worden betaald. Alle prijzen zijn al inclusief de verplichte belasting op de toegevoegde waarde, die in elk land anders is. De eigenaar van Dialando (zie imprint) is verplicht om de wettelijke belasting over de toegevoegde waarde wettelijk te betalen bij het sluiten van het contract.

Op de orderbevestiging of orderbevestiging wordt om technische redenen geen BTW vermeld, maar het bevat wel de nota "Prijs incl. wettelijke BTW". Als u een factuur met getoonde BTW nodig heeft, neem dan contact met ons op!

In het algemeen blijft het sis eigendom van Dialando voor volledige betaling. Voor meer details over de betalingsmethoden verwijzen wij u naar het menu-item Betaalmethoden onder Informatie.

10. Garanties en service na verkoop

Tenzij anders uitdrukkelijk overeengekomen, is de wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken van toepassing. Informatie over individuele fabrieksgaranties vindt u in de productdocumentatie. Of een claim op de garantie van een fabrikant wordt gegeven, kan u vinden op de productpagina's in de beschrijving. U kunt hier onze klantenservice bereiken.

11. Omruilen en retourneren

Winkelen zonder risico, dat is voor ons geen probleem! Op grond van het wettelijk vastgelegde herroepingsrecht kunt u ook goederen terugsturen die u niet bevallen zoals oorspronkelijk bedoeld. Lees hieronder wat u moet overwegen in het geval van een retourzending.

Verdere nuttige informatie is zoals altijd te vinden op onze FAQ-pagina!

Ons verzoek aan u!

Behandel onze goederen die u wenst te retourneren niet als uw eigendom om verslechtering van de nieuwe staat te voorkomen.

Al bij het openen van de verpakking kunt u schade aan de verzend- en productverpakking of aan het product zelf voorkomen door het zorgvuldig uit te pakken. Dit geldt vooral voor grotere objecten zoals horlogewinders en horlogeboxen, want om deze artikelen veilig te kunnen retourneren, kunt u het beste de originele verpakking gebruiken.

Laat bijvoorbeeld beschermende folies op het horloge, band of sieraden gedeelte en verwijder ze niet indien mogelijk. Gebruik geen goederen die u waarschijnlijk zal retourneren. Zo zouden we bijvoorbeeld leren bandjes moeten verwisselen na een korte periode van slijtage om hygiënische redenen. Stalen bandjes tonen de eerste oppervlakte krassen op gepolijste oppervlakken zeer snel, dit moet moeizaam worden gepolijst of vervangen om niet te teleurstellen de volgende klant.

Mechanische horloges die u wilt testen op nauwkeurigheid, test deze bijvoorbeeld in een horlogewinder, tijdschaal bij de horlogemaker of door handmatige wikkeling, en niet door "test dragen" op de pols.

Wij danken u voor uw aandacht en voorzichtigheid in dit verband en waarderen het zeer!

Retourzendingen

Let op de volgende punten bij het retourneren van goederen:

Voordat u een artikel aan ons retourneert, vragen wij u contact op te nemen met onze support om een retour te registreren! Onze klantenservice stuurt u dan een reeds ingevuld retourformulier, waarin u ook het retouradres vindt. 

Verpak het artikel dat u wilt retourneren volledig en samen met de eventueel bijgeleverde accessoires. Om transportschade te voorkomen, raden wij u aan de originele verpakking te gebruiken.

Stop het retourformulier dat je van ons hebt ontvangen in de verpakking. Dit zal eventuele terugbetalingen of omruilingen aanzienlijk versnellen.

Welke dienstverlener u kiest voor de retourzending is aan u. Zorg er in uw eigen belang voor dat de zending verzekerd en traceerbaar is (verzekerd pakket). Daarnaast geven wij u de mogelijkheid om de retourzending door ons te laten verzorgen. In dit geval worden de kosten voor de retourzending eenvoudigweg in mindering gebracht op het restitutiebedrag. 

Vermijdt u alstublieft retourzendingen door de expediteur, wij brengen de gemaakte kosten in rekening (momenteel 15,00 Euro voor DHL) in het geval van een terugbetaling!

Omruilen

U wilt een of meerdere artikelen retourneren, maar u wilt er wel een of meerdere artikelen voor terugkrijgen? Gelieve uw wensen in dit verband mee te delen wanneer u contact opneemt met onze klantendienst met betrekking tot de retourzending!

Bij Dialando is een omruiling voor andere goederen ook mogelijk buiten het 14-daagse herroepingsrecht binnen 30 dagen na levering, mits de goederen ongedragen zijn. Deze regeling vormt geen beperking van uw rechten als consument, maar een uitbreiding daarvan.

Als een omruiling een extra betaling vereist (nieuwe goederen zijn duurder dan de geretourneerde), zal een servicemedewerker u op de hoogte brengen zodra de retourzending bij ons is aangekomen.

Terugbetalingen

In het geval van een terugbetaling wordt het geld teruggeboekt op dezelfde manier als we het hebben ontvangen. Als u bijvoorbeeld met een creditcard heeft gekocht, wordt de betaling gewoon geannuleerd en de kaartuitgever boekt uw betaling terug! 

In het geval van een creditnota vragen wij u om uw IBAN en BIC of uw lokale bankrekeningnummer op te geven om het creditbedrag over te maken!

Verdere nuttige informatie is zoals altijd te vinden op onze FAQ-pagina

12. Klarna

In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, bieden wij voor bepaalde landen de volgende betalingsmogelijkheden aan. De betaling wordt altijd aan Klarna gedaan:

Factuur: De betalingstermijn is [14] dagen vanaf de datum van verzending van de goederen/tickets of, in het geval van andere diensten, vanaf de datum waarop de dienst beschikbaar wordt gesteld. De volledige factuurvoorwaarden voor de landen waar deze betaalmethode beschikbaar is, vindt u hier: Duitsland, Oostenrijk.

Aankoop op afbetaling: Met de financieringsservice van Klarna kunt u uw aankoop in vaste of flexibele maandelijkse termijnen betalen volgens de voorwaarden die in de kassa staan vermeld. Betaling in termijnen is aan het einde van elke maand verschuldigd, nadat Klarna u een maandelijkse factuur heeft gestuurd. Voor meer informatie over aankopen in termijnen, inclusief de Algemene Voorwaarden en de Europese standaard consumentenkredietinformatie voor de landen waar deze betaalmethode beschikbaar is, klikt u hier (alleen beschikbaar in de aangegeven landen): Duitsland, Oostenrijk.

Sofortüberweisung (Sofort): Beschikbaar in Duitsland, Oostenrijk, België, Italië, Spanje, Polen en Nederland Uw account wordt direct na het plaatsen van de bestelling gedebiteerd.

Automatische incasso: De domiciliëring gebeurt na de verzending van de goederen. U wordt per e-mail op de hoogte gebracht van het tijdstip.

Creditcard (Visa/Mastercard): Verkrijgbaar in Duitsland. De debitering vindt plaats nadat de goederen of tickets zijn verzonden/de diensten beschikbaar zijn of, in het geval van een abonnement, volgens de gecommuniceerde tijden.

Voor het gebruik van de betalingsmethoden factuur, aankoop op afbetaling en automatische incasso is een positieve kredietcontrole vereist. In dit verband sturen wij uw gegevens door naar Klarna voor adres- en kredietbeoordeling in het kader van de koopinitiatie en de verwerking van het koopcontract. Wij vragen uw begrip voor het feit dat wij u alleen die betalingsmethoden kunnen aanbieden die op basis van de resultaten van de kredietcontrole zijn toegestaan. Meer informatie en de gebruiksvoorwaarden van Klarna vindt u hier. Algemene informatie over Klarna vindt u hier. Uw persoonlijke gegevens worden door Klarna behandeld in overeenstemming met de geldende voorschriften voor gegevensbescherming en in overeenstemming met de informatie in het Privacybeleid van Klarna.

13. Opmerking over batterijregulering

In verband met de verkoop van batterijen of oplaadbare batterijen of met de levering van horloges of andere apparaten die batterijen of oplaadbare batterijen bevatten, zijn wij verplicht u op de hoogte te stellen van het volgende in overeenstemming met de batterijregelgeving: Batterijen of oplaadbare batterijen mogen niet bij het huisvuil worden weggegooid. U bent wettelijk verplicht om gebruikte batterijen of oplaadbare batterijen in te leveren als eindgebruiker. U kunt de batterijen of oplaadbare batterijen na gebruik gratis inleveren bij het verkooppunt of in de directe omgeving (bijvoorbeeld bij gemeentelijke inzamelpunten of in de handel). U kunt de batterijen ook per post bij ons inleveren. Batterijen of oplaadbare batterijen die schadelijke stoffen bevatten, zijn gemarkeerd met het symbool van een doorgestreepte vuilnisbak. Bij dit vuilnisbaksymbool staat de chemische naam van de vervuilende stof. Cd staat voor cadmium, Pb voor lood en Hg voor kwik.

14. Plaats van uitvoering, plaats van bevoegdheid

Voor alle huidige en toekomstige vorderingen die voortvloeien uit de zakelijke relatie, is de exclusieve plaats van jurisdictie voor handelaren de statutaire zetel van de verkoper. Plaats van jurisdictie en plaats van uitvoering voor handelaren is Paphos, Cyprus.

15. Geschillenbeslechting

De Europese Commissie biedt een online platform voor geschillenbeslechting (OS) aan, dat u hier kunt vinden. Consumenten hebben de mogelijkheid om dit platform te gebruiken voor de beslechting van hun geschillen. Om geschillen te beslechten die voortvloeien uit een contractuele relatie met een consument of die überhaupt bestaan, zijn wij verplicht deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een consumentenarbitragecommissie. Verantwoordelijk is de algemene consumentenarbitragecommissie (vanaf 01.01.2020: de universele arbitragecommissie) van het Zentrum für Schlichtung e.V., Straßburger Straße 8, 77694 Kehl am Rhein, www.verbraucher-schlichter.de. Wij zullen deelnemen aan de geschillenbeslechtingsprocedure voor dit bureau.

16. Slotbepalingen, scheidbaarheidsclausule

Indien een of meer bepalingen van deze GTC ongeldig zijn, leidt dit niet tot de nietigheid van het volledige contract. De ineffectieve bepaling zal worden vervangen door de toepasselijke wettelijke bepaling. Alleen het Cypriotische recht is van toepassing op dit contract. Voor klanten uit Duitsland, echter, de Duitse wet!

Aphrodonis Media Group Ltd

110, Eleftheriou Venizelou

Commercieel Register Cyprus: HE366111

Managing Director: Richard Andessner

Telefoon: +357 22000270

www.aphrodonis-media.com

Auteursrecht (c) 2021 door Aphrodonis Media Group Ltd. Alle gebruikte merken en handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren. Alle afbeeldingen zijn wettelijk beschermd en zijn eigendom van Dialando en/of de fabrikanten of leveranciers van de getoonde producten. Misbruik of ongeoorloofd gebruik van inhoud zal worden vervolgd en gemeld.